September 25, 2005

På feil sted til feil tid...


Eller bare klumsete?? Noen ganger lurer jeg på om jeg har fått et klumsegen med meg i livets bagasje. Av en eller annen grunn skjer det stadig utrolig pinlige hendelser med meg, som jeg aldri har sett skje med andre. Eksempelvis kan jeg nevne noen av de pinlige situasjonene jeg opplevde som kollektivtrafikant i Bergen. Jeg tok mye buss en periode og greide å få til ganske mye rart.

1) Denne kalde mandagen hadde jeg på meg mine ny briller for første gang ute blant folk. De som har hatt briller vet at hvis man ser nedenfor brillene, og gjennom brillene kombinert, så blir det kræsj. Trappen på bussen jeg skulle inn på ble helt deformert og jeg tråkket feil, tryna så langflat som overhode mulig inn i midtgangen på bussen, forrerst. Sekken kom flyvende over hodet mitt men han jo fast i armene, så jeg fikk den mitt i planeten. Så kom selve rosinen i pølsa med denne hendelsen.. alle satt og så på meg, og bussjåføren kikke ned på kadaveret i mitdtgangen og ropte "neimen go mååååræn!!"....flaut.

2) TO ganger har jeg opplevd å bli klemt i bussdørene. Den første gangen på vei ut den andre gangen på vei inn. Altså...helt ærlig..det har du aldri sett skje med noen, ikke sant?? Ikke JEG HELLER!! Og hva skjer med speilføringa til bussjåførene egentlig?? Den gangen jeg skulle inn, stod jeg med hodet omtrent mellom bena på alle folka innpå bussen, som var STAPPfull og med rumpa utenfor trekkspilldørene. En kar ropte fram.."hei, du må åpne dørene bak her!!" Og enda flere fikk nyte god utsikt..flaut.

3) På jobb på gressklipperen i kommunen..jeg sitter stille og rolig på gressklipperen med radio og motor på full guffe, klepper grass..(neante gjærde).. så, helt uten forvarsel er det en fugl som driter på låret mitt..jeg blir passelig irritert, men jobber videre etter en liten kattevask. Så tar det 5 minutter før neste drittklatt lander på selve gressklipperen..det er HELT sant!! Jeg mener HVA er oddsa??? Og ikke nok med det, men rett etterpå skiter en annen fugl på rattet på klipperen..jeg tipper at det må ha vært fuglesymøte på indisk. ER det fysisk mulig!! Ikke flaut, men utrolig provoserende.

4) 2. året på videregående og Agnetha er for seint ute til skolen, fyker av sted over glattisen i snøføyka med masse papirer, tegninger, malerier og gymtøy, og sekk - med andre ord, laangt fra tomhendt. Så entrer jeg krysset ved Farmandstredet/Centrum Trafikkskole/Frisøropplæringa..for de som ikke er i stand til å vite det, så er dette et kryss med tre fotgjengeroverganger på rad, og en del filer.. MIDT i krysset går jeg så kraftig på trynet, som i Donald Duck. Spoler med beina og hele pakka..det ender med at jeg ligger strødd utover hele gangfeltet og ut i kjørebanen, nesten under bilen og med alle tinga jeg bærte på over alle hauger. Vel. Så er det bare å begynne å plukke opp da. At det blir grønt for bilene i morrarushet, kan ikke jeg tenke på, jeg må redde leksene og gymskoa, pluss rein truse og bh.. opp fra holke. Is. Glatta. Noe mer rød en det jeg var i toppen da, skal du lete lenge etter... den eneste gangen jeg kan ha vært noe i nærheten like rød var den gangen jeg grilla meg så kraftig i solarium at jeg gikk i ett med en rød genser jeg hadde på meg, og ikke greide å sitte rett på stolen av ren skjær smerte.

Jeg har lassevis av driti-ut-historier å komme med...men nå må jeg legge meg. Gi meg mailadressa og bestill abonnement på Agnethas flauser - ny flause hver uke! Rett i mail-kassa!
Ha en god uke alle mann, og folkens, prøv da, å ikke drite dere ut? Hæ? Ikke alle er like gode til å takle seriøse flauser like godt som meg.

Leave it to the proffesionals, will you?

3 comments:

Anonymous said...

Hahahahahahahahahahahahahahaha....

God lesing som vekker gode minner. Godt å ha noen å le av...

Agnetha said...

Hahaha:) Ja, moro!!!

marianne said...

ooo... sånt vil vi ha meir av ja!:) skulle GJERNE vore en av dei bilistane som satt og såg på der i kryssa..:)