May 30, 2006

SE! torsken SE! torsken og så en sei..




Vi har fiska her i i sør også! (ref. Mariannes blogg) Trur du ikke vi fikk masse fisk? Det var skikkelig gøy for fisken beit hele tida! Hadde nesten ikke fått snøret i bånn før det var noe nytt på kroken! Jeg fiska opp noen sei og en torsk og pappa fikk tre torsk. Jeg fikk den største av alle, men den mista pappa uti vannet igjen. Med påfølgende kommentar "den derre der kunne vi ha kokt..den var den største til nå..jaja". Jeg slang snøret uti igjen for å føle meg litt bedre, fiska opp et par for små seier som vi slapp uti igjen og kjente det hjalp på humøret. Det var skikkelig sommervær, og det eneste som mangla var et par ekstra varmegrader i vindkastene som var mer nordavind en mexicovind. Innafor båtens tre vegger var det varmt ..singletvarmt. Flott! Herlig! Gi meg mer av slike ting! Fra og med nå så liker jeg å fiske. Fisking er gøy! Kjenner jeg har vekket urkvinnen i meg, fisk og spis, naturens gang lism.



Mamma: "Åå, jeg tror den akkurat har bæsja, det lukta så vondt lissom" Pappa: "det er byfolk asså Randi.. den kommer ikke opp vakumpakka. Hold bøtta orntli så jeg får knekt nakken på'n."

Man er da fornøyd på båttur!



Stakkars lille middagsmaten sin.















"Pappa, denne her er stor! Jeg greier nesten ikke å få den opp, trur du stanga kan brekke?"

"Tja, det er jo ikke akkurat en havfiskestang"
(vi er midt på havet og fisker med en stang, en skulle tru at det var akkurat det vi trengte)








Jeg følger spent med mens pappa tar seg av griseriet. Det skal sies at jeg prøvde å gjøre det selv også et par ganger, men fiskene hadde jo fått tredd kroken på tvers inni kjeften. Da er det bedre å la dem ende sine dager nesten syns jeg.
"den kan vi jo drepe og så kan vi ta den med hjem å finne ut om det ER en sei, da pappa!?"

(ånei, ååå, ikke vær så hardhendt, stakkars fisk..den kommer til å blø i flere dager..)





Det er bare å sette i gang folkens. Fisk fra båt, brygge eller bru. Nå biter fisken som aldri før!

2 comments:

marianne said...

Dokke skulle komt hit når makrellveka e i gong! Ingenting so slær makrellfiske. Men veit ikkje om uke 27 e seint nok...;)

Veldig artig kommentara asså..!Syns ej ser mora di førr mej.

Agnetha said...

Vi kan vel fiske selv om det ikke er makrellveke? :) ....