June 30, 2006

Jeg skal bare...

Nå om dagen er jeg verdens verste blogger. Jeg er klar over det. Hver dag tenker jeg på ulike tema jeg kunne tatt opp. Temaene blir vurdert og nedvurdert. Det er mye jeg kunne blogget om, men det er travelt om dagen. Jeg jobber hver dag hele sommern (jada, utenom helg, takk og lov...og den ene fredagen jeg skal være på sjøbua hos Marianne *shubidua*) er vertinne/kjærste for Elling som bor her litt, nå har han bodd her en uke og driver og maler huset til bestemor. Da blir det liten tid til å sitte foran pc'en. Så enkelt er det bare.

Jeg har oppdaget voksensommern. Den er noe ganske annet enn det jeg tidligere har kjent til, og jeg ville jugd om jeg sa det var akkurat like gøy. Jeg trøster meg med at det bare er litt kjipt inntil jeg venner meg til det (les: glemmer hvor godt jeg hadde det). Når du er student fylles tidligsommer opp av en herrlig følelse over at man har tatt eksamen, og skal ha SKOLEFRI. Selv om jeg har jobbet om sommeren de siste 4 åra eller hva det er, så er det SKOLEFRI. Skolefri er magisk. Ingen mørk sky over deg fordi du burde ditt eller burde datt. Ikke noe gruppearbeid på søndager. Hjem å møte alle venner som du ikke har sett på lenge!

Nei, nå ere annerledes. Jeg er hjemme og har jobba i over ett år. OK, ja, jeg veit du tenker at jeg reiste i 2 måneder og da hadde jeg jo fri!??? Stemmer det, men det var noe annet. Den klassiske sommerferien er adskilt fra sånt. Jeg skakke klage må du tru, for jeg har det bra! Det er bare det at sommerferien er annerledes. Som så mye annet her i livet så blir ting annerledes enn du har tenkt, men ikke nødvendigvis dårligere. Det er visdomsordet mitt for i år. Det er så sant! Jeg vet nå at man kan ikke forutse hvordan ting blir, samma hvor mye tid hjerne og sjel prøver å forberede oss på ting, så blir det bare annerledes.

Avslutter med å fortelle at jeg nå har fått meg ny adresse: Oslo. Tak over hodet er i boks og jobben venter på meg sammen med ny Rammeplan for barnehager og 12 unger som aldri har møtt meg før. Jeg sier "til høsten"...vel..det er bare drøye fire uker til høsten for min del. (jeg dropper oi, som tida flyr-kommentaren i dag, men dere tenkte det nok).

God helg alle ihop!


















Her er bare et morsomt bilde av pappa som er for lav til å stå på bakken og vaske taket på bilen.

1 comment:

FatCat said...

Jeg studerer selv førskolelærer, og selv om jeg skal jobbe hele sommeren, er det som du sier SKOLEFRI.
Og jeg hater konseptet gruppeeksamen. Deilig å ha disse ukene til å svelge bitterheten over uengasjerte gruppemedlemmer.
:)