November 15, 2005

Ding dong merrily on high....

15. november er datoen. En liten bryter oppi hue mitt blir klussa med og plutselig blir alt bare gull og diamanter.

Jeg er mer i julestemning nå enn jeg har vært i desember siden høsten da jeg fylte 17. Det er det som er hele problemet med for tidlig juleforberedelse. Julefølelsen kommer når øynene først løftes for å se glitrende lys og lukte smultring i kantina (som idag). Ikke når vi er svette i panna av julesteam og smult, eller trette i øynene av funklende og dunklende lys, og juleplata er full av hakk. DA er det jul nemlig. Det er DA DET ER juuul... Søndagene er det ventetid. Det skal jeg være enig i. Jeg skal også være enig i at julaften har noe magisk over seg. Naturlig nok når man tenker på historien...Jeg kunne bare ønske at julepynt, julemusikk, julefjas, julekos, julesnø, julelys og julemørket kom over oss lille julaften. I steden for 14 dager etter bursdagen min som i mitt hode er MIDT på reinspikka høsten, og ikke i det hele tatt noe som har med jul å gjøre.

Den følelsen jeg sitter med nå om dagen er en deilig, hellig følelse - og alt er fabelaktig rosenrødt og fjollete. Jeg akter å for EN gangs skyld holde på følelsen helt til den på riktig kan gjøre seg gjeldende. Marianne har en tendens til å ha julestemning i juli - jeg er tross alt hakket bedre enn henne. Julitre er ikke det samme som juletre, men når jeg ser stjerna i toppen av treet skal alt roe seg ned og alt blir herlig fred.

SER du? Jeg er uhelbredelig... Setter meg ved pianoet og spiller EN julesang, men jeg lover.. bare en da. Så får vi trappe opp etterhvert. Måtte alle kose seg med denne novemberkvelden, spesielt Rita som fyller 23 år idag!!

13 comments:

Anonymous said...

Hei! Jeg heter Kristian og går i klassen til Hanna. Jeg er en veldig kjekk ung mann som søker Agnetha Fevang ved Randis side står. Jeg synes vi to burde dra på date. Hanna er så UTROLIG smart pen og sjarmerende som fant på dette!! Så gi meg ditt rungende ja på dette! Nr mitt kan du få hos den nydelige Hanna! Send en mld da vell!! Bare skriv at "Halla Kristian! Vi tar en kaffe en dag a! " Så har du hjertet mitt;)

Stoore klemmer Kris

Agnetha said...

DET var ikke Hanna. Det er helt sikkert.

Anonymous said...

Hva var ikke meg? Fortell meg hemmeligheten!!

Anonymous said...

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha,!
Hanna, du er er festlig!

Anonymous said...

Agnetha, det er nesten som å ha et barn i huset! Moromoromoro...

Anonymous said...

Beklager Agnetha. Jeg er nok ikke mr. Right for deg. Har et godt forhold til Snoopy skjønner du. Men det var jo et artig påfunn fra Shakiras side, og nå gjelder det bare å finne på et mottrekk.. Tips noen?
Dessuten ville jeg aldri kalt meg for Kris.. Jeg trodde du kjente meg bedre enn som så Hanna..

Agnetha said...

:) BRA trekk Kristian!

Forresten Snoopy kan du ha for deg sjøl!

Anonymous said...

Hello i luken tøfflus!!

Hva er dette med barn i huset og Hanna trodde du kjente meg bedre osv!!?...SHAKIRA?? Nei...huttemegtu og rattata..det er nok dere som ikke kjenner meg.. Hadde dere gjort det så hadde dere visst at jeg ikke ville utgitt meg for noen andre. Det er ulovlig!Bare spør Glenn! Anonym ---Du er ganske så festlig du også;)

Glenn André Sommerstad Moskvil said...

Jepp Hanna! Er forbudt å lyve :P Hilsen politiet!

Agnetha said...

Hva skjer med folk som ikke oppgir sin korrekte identitet..?? En stakkars blogger går helt i surr! ;)

marianne said...

Ojojoj.. førr ei røre. E helt forvirra ej no. Ken e Kristian?

Anonymous said...

Kan prøve å oppklare litt for deg marianne.. Kristian e en sørlandsgutt som "studerer" sammen med Hanna i oslo. Han (og Agnetha) ble trukket inn i Hannas lumske plan om å bli Tønsbergs svar på Kirsten Giftekniv.. Det e jo selvsagt veldig hyggelig, men jobber nå med en plan for å få satt Hanna i en liknende situasjon.. Men d årner seg nok. Gode tips mottas som nevnt med takk..

Agnetha said...

Nå må jeg virkelig si det begynner å ta seg opp her, bra at du forklarer saken Kristian:)