June 14, 2009

Skrivekurs - eller?

De plakatene som står utenfor butikken...av typen "ferskt brød 9,90kr".."salami -ta to betal for en" osv. Det har pågått en diskusjon i det siste: Er disse plakatene skreddersydd av et trykkeri, eller går de ansatte på "skrive-tilbuds-kurs" slik at de kan mestre akkurat denne skrifttypen? For det er skrekkelig lite forskjell på plakatene fra butikk til butikk, landsdel til landsdel...og hvis ikke jeg tar helt feil.. mellom landegrenser også.

Og ellers:

HJELP JEG GIFTER MEG OM 3 TRE uker..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TRE UKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 comments:

M said...

Informasjon fra informasjonsopplysningskontoret: ja, de går på kurs for å lære akkurat sånn plakatskrift. Det gjorde i alle fall din tante B for mange, mange år siden!

Gifter du deg om 3 uker? Hmmmm. ER DET IKKE MER??????????????

Agnetha said...

Forresten - jeg syns Pondus er veldig sjarmerende når han stjeler 3 truser og betaler for to ...:)

Auuud said...

Kjenne du d i magen, Agnetha?? I gjor d når du skreiv: 3 UKER!! Søren altså... i som ikkje he bestemt me for brudebukett en gong!! He du laga kirkeprogram?? (Søren, no vart i faktisk stressa..!) og mannen som he reist til Trondheim... brudevals liksom - d ska bli me et show! om me greie å stokke føten i heile tatt...:P E dåkkå go i vals??

Agnetha said...

haha :) ja, jeg kjenner det i magen..jeg er ikke klar med valsen, eller med kirkeprogrammet..men det ordner seg tenker jeg bare. Vi satser på at valse-trinnene ikke kommer til å bli spesielt godt merke til.. nå er det ikke lenge igjen...herlighet!!!!! det er herlig og nervøst samtidig:)