November 28, 2010

Magasiner og sånn

Jeg har hatt en del tid å slå ihjel i det siste. Som følge av det har jeg lest blader, aviser, nettaviser og enda mere blader. Som tidligere abonnent av Kamille er jeg litt lei av det bladet, ikke fordi det er så dårlig, men man blir bare litt lei etterhvert. For øyeblikket har jeg abonnement på KK, noe jeg er veldig fornøyd med!

Bildet er lånt fra Bladkongen.no

KK er ikke bare mote og skjønnhet.. temaer jeg personlig syns kan bli litt kjedelig i lengden. Vanligvis synes jeg at det kan være morsomt å se på diverse klær og finne inspirasjon, men nå har vel ikke akkurat jeg vært i den målgruppa på en stund. De siste månedene har jeg brukt klesbudsjettet på duker, barneutstyr og pynteputer i sofaen. Det vil si, jeg har kjøpt meg et og annet skjerf eller smykke for å freshe opp bollemagen litt.

Uansett, i jungelen av blader i butikken er det ikke mye som tiltaler meg for tiden. Det er i alle fall 3-4 blader som omtrent bare handler om mote, sminke og atter mote. Ispedd et intervju med en og annen kjendis på et overfladisk nivå.. dritkjedelig spør du meg. Altså, på torsdag var jeg altfor tidlig ute til en avtale og tenkte at jeg skulle kjøpe meg noe å lese på. Aftenposten leses hjemme og sant og si så synes jeg ikke VG og Dagbladet er spesielt innholdsrike.. ikke i ukedagene hvertfall. Valget falt til slutt på HENNE. Det så helt greit ut på forsiden.

Første overraskelse kom da jeg skulle betale.. 75 kr.. for et BLAD!??? Oh lord, dette bør være god lesing tenkte jeg. Da jeg så satte meg ned for å lese ble jeg mektig skuffet. Makan til pjatt skal du lete lenge etter - syns JEG. I tillegg er bladet så fullt av reklame at man ikke rekker å lese mye før man må bla seg forbi reklamer på reklamer. Nå innser jeg at jeg kanskje har helt feil interesser til å lese HENNE.. i og med at det fokuserer mye på mote og skjønnhet. Men jeg synes på ingen måte det var verdt 75 kr. Det var intervjuer og artikler i bladet.. men de fenget bare ikke.

Når det er sagt, så er vi jenter forskjellige. Jeg har jo også ei venninne som kan bla seg gjennom 100 sider med kun mote med største velbehag, noe jeg ikke forstår :)

Noe som GJØR MEG GLAD er 1. søndag i advent og snø!! Herlig! Jeg elsker jul.





1 comment:

hvorfor ikke... said...

GRATULERER med Idun!!!
Vi kommer nok til å høre mye om henne på symøte:) - så sørg for at mormorèn får med seg MASSE bilder!!!

Alt godt ønskes dere:)
Lykke-til-klem fra Torunn