September 3, 2005

Moralsk dilemma


Jeg har tenkt på en ting... hvis det hadde vært Tønsberg som ble rammet av en liknende katastrofe som den New Orleans nå er offer for, så tror jeg ikke jeg hadde nølt med å gå inn på Rimi for å finne noe å spise og drikke. Tenk, deg! Det er kanskje deg og tre andre i mils omkrets..ingen noe sted som hadde funnet på å arrestere deg for det du gjorde, og du sulter. Plyndringen i USA er forferdelig grusom, situasjonen er uholdbar, og hvordan skal de greie dette raskt nok? Og hva vil være igjen av byen når vannet er borte...ikke mye når veien til mat og hjelpemidler blir ødeleggelse av bygninger og lignende. Denne damen leter etter vann til seg og sine. Jeg tror det skal mye til for å stoppe henne hvis hun finner noe.

Jeg håper virkelig de greier seg bedre enn jeg frykter.

No comments: