October 12, 2005

Tilbake til naturen



Altså, jeg syklet til jobb idag, og ble rett og slett paralysert av den synet som møtte meg over den første åskammen. En GIGANTISK knallorange sol som var helt skarp i kantene og helt nydelig. Jeg gjorde et fortvilet forsøk på å forevige synet på mobilen, men...akk. Samsung er dog ikke en undermaskin. Kameraet hadde ikke sjans i havet til å få fram hvor pent det var i virkeligheten. Jeg er en naturkvinne. Hehe. Høres veldig eksentrisk og pedagogikkjerring ut, men jeg kan sitte å se på slike naturbilder i en evighet. Spesielt med musikk i ørene da. Jeg kan jo nevne at det som akkompagnerte morgenens solskue ble Bryan Adams med en avdanket 80-talls pop-låt. Fint nok.

Høstmørket siger inn på oss uten at vi nesten merker det. Allikevel er det så merkbart. Humøret er ikke på topp når man må stå opp mens det er mørkt. Kroppen finner slike ting høyst unødvendig og usaklig. Jeg synes det er deilig med mørketid, men først når jeg har vendt meg til det. Nå er det overgangsfase. Kritisk overgangsfase. Spise mer og sitte mer. Helst.

Idag har jeg derfor investert i en boks med kromtabeletter som skal hjelpe meg gjennom godtesuget, og jeg har tenkt til å ta tran og sanasol. Dessuten har jeg laget en liten plakat til meg selv, med et heerrrrlig bilde fra en øde strand, som jeg skal henge på speilet. Der står det at jeg skal ta 30 push-ups og spise kromtabeletten og de flytende fiskeolje- og vitamingreine. Nå får vi se om morgendagens time har gull i munn. Ikveld er jeg optimist, i morgen tidlig er jeg kanskje mer av den pessimistiske typen, men det stopper ikke meg.

To høsttips til alle lesere: Du burde sykle/gå til jobben hvis du kan! Fælt i begynnelsen men utrolig godt etterhvert. Kjøp en boks med vitaminer eller kosttilskudd sånn at du kan føøle at du kanskje blir litt mer opplagt. Husk! Psyken spiller en stor rolle. Tror man at man er opplagt, så er man mer opplagt! Speaking of whitch - god natt alle sammen!

Ikveld er jeg raus og slenger på en klem til alle interesserte! :)
Bildet er hentet fra http://www.arnodewever.com/

6 comments:

Agnetha said...

Til morgenen idag unngikk jeg glatt både 30 situps og tran. Jaja, i morgen er det en ny dag..ehe. ;)

Anonymous said...

Det går ikke an å ta 30 situps når man nesten går rundt og sover......

Agnetha said...

Ikke? Selvfølgelig går det an!

marianne said...

Fantastisk...:)

Anonymous said...

Ha ha ha...Randi har nok rett;) ps:sitt ups har ingen virkning uten at man har varmet opp skikkelig...å der stakk jeg hull i den bobla..

Agnetha said...

jeg hører på Oprah, og tror på at det hjelper å ta noen situps, men litt for den gode følelsen resten av dagen også! Jeg tar jo selvfølgelig 100 til før jeg legger meg ;) Hø hø